onsdag, november 25, 2009

En otroligt bra uppfinning


Den heter menskopp, yea men! tidernas grej. Var hos en kompis häromdagen hade helt glömt jag hade mens,  Shiit, tänkte jag nu har jag väl blött igenom, ursäktade mig gick på toan.


 Men inte då, mooncup (namnet, märket)höll för det provet också. Tänk vilket miljötänk i dessa tider, jag bidrar inte till blöj,bind och tampongsopberget. 


Tyckte av ovana att menskopp var väl inte så fräscht först, men har bara upptäckt dess fördelar. tvättas m tvål efter varje tömning(tåls att ha inne längre än tampong), kokas 5-7 min då perioden är slut, stoppas i sin söta påse tills det är dags nästa gång. Visst är det klurigt innan man lär känna den i början, att sätta den helt rätt och sedan ett krux att ta ut men man lär sig det fort( de är väl så med allt nytt i början)


 Sedan har man den 10 år. Skulle va kul att höra med någon som haft den flera år, om den nu verkligen håller måttet. och folk som läser detta jag varnar er för att säga den är äcklig, oj, oj! Vill du veta ännu mer än vad jag nu vet kan du läsa på alternativ.nu, om menskopp bara söka på et ämnet, där är det skrivet ganska mkt faktiskt. 


Puss och kram på er alla, och tack P för underbart sällskap häromdagen, vi måste träffas mer och hitta på nåt. 


Bye bye!!!!!

3 kommentarer:

  1. Jag har haft min menskopp i sex år och tycker bättre och bättre om den för varje år.

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Härligt att höra från dig du har ju erfarenhet. Jag vet ju du förespråkade den(menskoppen) såå mycket, och jag gjorde det själv utan erfarenheten innan jag skaffa en själv, syster hann flera månader före, inköpa sin.. men så till slut. den är ju fantastisk man blir ju inte lika irriterad och snokklig där nere som förut under före och efter perioden(mensen).. Tack Jossan

    SvaraRadera
  3. Hejsan :) Jo, det är en bukplastik jag har gjort plus att dom sytt ihop magmusklerna på mig :)
    Har gått ner 72kg på mindre än två år så det blev en hel del häng på magen :)

    SvaraRadera