måndag, november 30, 2009

Jokkmokk Du har stulit mitt hjärta


Jokkmokk  och Gud tack tack, för att du har visat en så underbart vacker plats. Kommer upp igen i samband m marknaden hoppas  jag, då vi har nästa Hogwarts-utbild-tillf. 


Jag och emelie hade då vart allför stora tidsoptimister så vi kom nån timme sen, vilket förtret va. Det vart att börja med lite örthistoria, Sedan var det fika. Eter det kom en Samekvinna som Jojka lite och visa sin noidtrumma. 


Det intressanta var hur nära de fortfarande lever m naturen hur man fortfarande till.ex. kunde ringa någon som stämde blod per telefon.



Det var så skönt att få komma till vintern riktigt vinterväglag var det, m tjockt packat snö-is-lager. Det enda smolket var rädslan för vägblodbad om man inte körde försiktigt och såg upp för alla dessa renar all over.




Men nu är jag hemma och jag tror vi tog snön med oss ner till Vännäs faktiskt, för nu när jag tittar ut snöar det och är alldeles Juligt vitt!!
Nu är det vardag och jobbsök som tar vid, m det verkar som jag drabbats av ngt skit ont i nacken som f-n och öm i hals. Men nu skall det tänkas positivt//Kram på er och God första advent  i lite efterskott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar