onsdag, augusti 18, 2010

Så går det till i Lycksele kring GBP


Dagen före op(inläggningsdagen)

Modifast om du blivit beordrad fasta. eft 24 heltstopp på intag ;))


Operationsdagen

Totalfasta inget intag alls


Dag 1 efter op

Samma som dagen innan, endast skölja mun


Dag 2

Börja dricka ett glas vatten i små klunkar fram till lunch. Går det bra är det sedan fritt för klara drycker. Vätske lista skall föras.


Dag 3

Flytande kost fritt, prova lite knäcke till middagen


Dag 4

Fil, välling eller gröt till frukost purékost till Lunch, sedan hemgång under eftermiddagen


De fyra första dagarna hemma

Fil, välling eller gröt till frukost.Barnmatsburk(1 år)Lunch och middag


Därefter

Allsidig varierad kost som är lätt att finfördela..


ALLTID frukost, lunch och Middag
Ät Sakta
Tugga mkt noga Drick mellan måltiderna




Ordinationer från kirurgkliniken i Lycksele som jag fick vid mitt besök idag ;))

_________________

2 kommentarer:

  1. är själv opererad men för 5 år sen
    jag har en lite undran
    du skriver att du skall äta frukost lunch middag...men mellis då??
    jag har lärt att vi skall äta minst 6 "mål" om dagen???
    är de nya föreskrifter?

    själv skulle jag svimma om jag inte åt mellis....
    men vi är ju olika

    SvaraRadera