söndag, juni 20, 2010

Hästmannen

Hej på er ute i etern. I dag på morgonen när jag gick in på alternativ.nu läste jag att "hästmannen" har lite svårigheter. Att hans hästar ev skall omhändertas, vilket gör mig så ledsen, så jag vill mana till alla smålänska hästmannen vänner att åka och hjälpa till. Det som var det stora problemen var, vad jag förstod att hästarna inte kom ut vintertid så mkt och att de då stod på stall.


Men snälla åk då och hjälp mannen att stängsla och hjälp till med in och utsläpp, eller gör någon variant så hästarna själv får bestämma om de vill vara ute eller inne..


Men snälla gnäll inte på honom han är ju ödmjukheten personifierad och har gjort så bra han kunnat. Men om de skall gnällas så gnäll på de stora stallen med uppfödningar som bara tränar sina hästar och sedan får de stå på stall för att de är för "dyrbara" att släppas ut, sedan finns det faktiskt hästar som vart med om att stå på stall och absolut inte vill stå ute i någon hage, de finns, om än de är ett fåtal.


 För mig får inte hästar någonsin bli så dyrbara att de inte någonsin får gå i en flock och vara, just "HÄST"


Har lagt till HÄSTMANNEN i mina "Hjärtesaker" som är ena hoper massa goa saker.


Pusskram på er alla.. Var inte rädda för kärleken.. Vi hörs..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar