tisdag, mars 01, 2011

Tess älskade hund är sjuk

Tess var igår till veterinären då de konstatera inte bara en kraftig UVI utan även kraftigt förhöjda levervärden. Detta har vi märkt på att hon börjat kissa inne, och då hon aldrig någonsin gjort det förr så...

Veterinären ville att Tess skulle sitta på bordet, men då sa jag att då glider hennes framtassar,  det är för halt underlaget.. Hrm!" Tess löste det genom att sitta luttad i husses händer och stoppade in huvudet i min armhåla. Sedan "flöt" blodprovet friktionsfritt.

Sedan vart vi ombedda att sitta och vänta, Tess sov på min parkas som jag lagt på golvet("Hundägare gör sånt") Efter 10 min kom Veterinären ut med en skål och bad oss samla lite urin vilket gick utan problem, då Tess kissar när man säger: Kiss kiss!!!"

Provsvaren kom ytterligare 10 min senare, de var inte skojiga... Vi fick med ett foder som ska vara stärkande för levern och recept på Baytril vet 50mg som är en antibiotika..

Jag grät och tappade aptiten medan min älskade man, fick ta hand om både mig och hunden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar