onsdag, juli 07, 2010

Gastric bypass och funderingar








Nu var det några dagar sen sist jag skrev och det har ju hänt en del. 

Jag har fått operationstid i augusti. Jag skall göra en gastric bypass.
 Om jag är nervös? Massor!" Det mal mycket funderingar i huvudet. 

Hur kommer jag att må? Kommer jag få äta vitaminer i resten av mitt liv? Rädd att tappa massa hår Har därför laddat med vitaminer Länk till artikeln och även dessa Länk till artikeln För att inte bli sjuk. Sedan blir det att fasta två veckor innan så då har jag tänkt köra med modifast, som faktiskt var billigare online än på apoteket.

Det jag nog ser mest fram emot är att kunna ta upp ridningen igen, och även kunna skaffa egen häst, om jag nu tål American curly horse eller finns här också 
 Bara längtar tills jag kommit mig ner så jag kan testa, visst kunde man ju bara åka dit och snuffa, redan i sommar ;) 
Men jag tror jag skall hålla ut till sommaren som kommer. 
Western med NH är det som självklart gäller. 
Det har jag praktiserat och sett fungerat IRL.

 Oj så jag bär iväg  i tankarna.
 Det kommer inte bli o-tufft jag har mått skitdåligt då jag vart smal förut, så jag får ta tag i detta med samtal(psykoterapi) ordentligt så jag har någon som kan backa upp mig i den och många andra frågor som lär komma upp. 

Bilderna ovan har inget med texten att göra ;) bara lite sommriga myyysbilder, bilder föreställande hemma hos oss och även en gosmysig nybadat Mr Darzy.

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Ja det var mitt eget beslut att gå på modifast i 3 veckor. Läkaren sa 2 veckor men när jag väntade på att få börja med modifasten så började jag skyffla in allt som kom i min väg!!! Det var pizza, godis, chips kakor och annat skräp varje dag!! Så jag ringde och sa att jag hade blivit knäpp och frågade om det var ok att börja en vecka tidigare..och det var helt ok *ler* Grattis till OP datumet! kram

    SvaraRadera
  2. Okay så det var så ;)) Hur mår du nu och så då? Kramar för att du tog dig tid att svara, jättetacksam är jag ;))

    SvaraRadera