tisdag, juli 13, 2010

MMMMMMMmmmmumms i morgon




Längtar till i morgon då jag fyller, fast inte så mycket för att jag fyller utan för det skall glufsas gottis.

Tänk att det äts på olika sätt i hela landet. Vet tre olika i alla fulla fall; och det är Gräsö: Där äter man surtrömming gräddfil och samma lika ingredienser.

 MEN, man äter brödet(knäcke)vid sidan av. Här i norr äter man med hårt tunnbröd där man har mandelpären på tunnbrödet, tomat lök och gräddfil oxå på..

 Sedan i dalarna mjuka klämmor.

 Har i morgon tänkt servera färdiga miniklämmor..

Lägger ut bilder och visar sen, hoppas det blir bra bara!!

 Det kan ju vara sista gången jag äter surströmming jag har ju ingen aning om jag kommer att tåla det sedan, efter operationen. 

Vilken dag vi haft i dag, jag och käraste. Åkte in till Bynn och skulle handla för morgondagen och vi har ju en liten bit dit 2,6 mil enkelväg(ett stenkast i norrländska mått mätt) Men dock intet kul om man glömmer kvar grejer i affärn på bandet och då också något så viktigt som tårtbottnar. 

Man blir som lite småless, men nu är det som sagt gjort.

 Sedan kollade jag priser på olika fastekurer, vilken är billigast Allévo, Nutrillett, eller Modifast det lutar åt Nutrillett och Allévo.

 Jag ska ju ha för 14 dagar. Kolla gärna upp priser gott gulligt folk och kommentera. Nu ska jag snart äta lite sedan blir det ett gott härligt kvällsdopp i skogstjärnen vår..

Höres"

2 kommentarer:

  1. Hoppas pengarna kommer in idag så du får fira din dag som du vill!
    Älskar dig och tänker på dig. Och du ska veta att oss systrar har du alltid vid din sida. Fyra systrar i mitt hjärta. Madde

    SvaraRadera
  2. Jodå lite har vi fixat så ;)) Vi är int helt strandade

    SvaraRadera